كشف روستاي 7هزار ساله در فارس
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
كشف روستاي 7هزار ساله در فارس
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 73
نویسنده : مولوی
سرپرست گروه كاوش منطقه باستاني ميانرودبخش درودزن ازتوابع شهرستان مرودشت استان فارس گفت: همزمان بااجراي فصل سوم كاوش هاي باستان شناسي درتپه ميانرود مرودشت ، آثار باستاني روستايي با پيشينه اي بيش از هفت هزار سال در اين منطقه كشف شد.

موسي زارع روز دوشنبه در گفتگو با ايرنا ، يافته هاي باستان شناسي در اين تپه را فوق العاده دانست وافزود:آثار و شواهد به دست آمده حاكي از اين است كه ساكنين تپه ميانرود در هفت هزار سال پيش علاوه بر كشاورزي و شكار به پخت سفال نيز اشتغال داشته اند به نحوي كه در حين كاوش يكي از قديمي ترين كوره هاي سفال پزي مربوط به پنج هزار و 900 سال قبل از ميلاد از دل خاك بيرون آمد.اين كوره داراي يك قسمت تحتاني براي آتش دان و قسمت فوقاني براي قرار دادن سفال است.

زارع با بيان اينكه ،مردمان اين دوره خانه هاي خود را با كاه گل و بصورت چينه بنا مي كردند اظهار داشت:در اين خانه ها،تعدادي مهره هاي تزييني از جنس سنگ ، پيكره هاي حيواني ، آثاراستخواني وچاله هاي آتش و ظروف سفالي مربوط به فرهنگ شمس آباد به دست آمد.

وي افزود: تاكنون در هيچ يك از كاوش هايي كه در استان فارس و به ويژه در منطقه شمس آباد در نزديكي تخت جمشيد صورت گرفته است ، گزارشي مبني بر وجود معماري ، گزارش نشده و اين براي نخستين باراست كه در تپه ميانرود يك سازه معماري مربوط به اين دوره كشف شده است.

روستاي كنوني ميانرود دربخش درودزن ازتوابع شهرستان مرودشت و در فاصله 50 كيلومتري مجموعه جهاني تخت جمشيد قرار دارد.

شهرستان مرودشت در فاصله 45 كيلومتري شمال شيراز، واقع شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: